Startsida / Inlägg

Bianca Ingrosso om nya bolaget

av tramsfrans

Foto: Carolina Byrmo

Ingen kan väl ha missat alla skriverier om CAIA Cosmetics under hösten! Jag tänker kanske först och främst på kritiken som riktades mot julkalendern, och att folk på internet var rasande på Bianca Ingrosso. Själv så tyckte jag att debatten var obegriplig, och att det kändes märkligt med vuxna människor som var upprörda över miniatyrprodukter i en julkalender.

Nu är Bianca i startgroparna till att starta ett nytt bolag tillsammans med sin kollega Lovisa Worge. I en intervju med Breakit så berättar Bianca att följarna kommer få veta mer om vad bolaget ska sälja i början av nästa år, men att det inte handlar om kläder. Det råder inte direkt någon brist på klädkollektioner skapade av influencers, så det låter rimligt att satsa på någonting annat!

Till Breakit säger Bianca att hon är livrädd inför lanseringen, och att hon kommer ta det personligt om det kommer ”hat” mot hennes produkter.

“Då sitter jag söndernervös och tänker ‘tänk om de inte tycker om det’. Då går mitt hjärta itu. Hellre att man hatar på mina familjemedlemmar, men man hatar fan inte på mina produkter för då blir jag jätteledsen. Så det är därför man blir så himla nervös.”

Att Bianca föredrar hat mot familjemedlemmar framför hat mot produkter är troligtvis sagt med glimten i ögat! Produkter är trots allt bara materiella ting, och kan inte ta åt sig av eventuellt ”hat” som riktas mot dem. En sminkpalett kan inte bli ledsen av en dålig recension, men det kan däremot de som arbetar på CAIA eftersom de ofta poängterar i marknadsföring att de ”lagt ner sin själ” i produkterna. Ska man absolut hata på något så är det alltså bäst att välja en person i familjen Wahlgren, istället för en CAIA-produkt!

Det är fortfarande oklart vad det nya företaget ska sälja, men till Breakit säger Bianca att hon inte kommer marknadsföra det själv i lika stor utsträckning som med CAIA.

“Man kommer förstå det när man ser vad bolaget är. Men självklart kommer jag att fronta. Det blir naturligt”

Nu återstår det att se vad det är för typ av produkter, men det enda som är säkert är att Bianca Ingrosso kommer vara ansiktet utåt även för det nya bolaget! Något annat hade förmodligen varit dumt rent affärsmässigt, eftersom hon är en av Sveriges mest framgångsrika influencers.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Anders Hedberg
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB