Startsida / Inlägg

Camilla Läckberg sluter fred med Danmark

av tramsfrans
läckberg

Tidigare denna månadrapporterade jag att det är trendigt bland svenska kändisar att utföra sina kundtjänstärenden med olika företag genom sina sociala medier. Inget skriker ”bra content!” mer än en tvist med en trött kundtjänstmedarbetare på chatten!

En av alla kändisar jag rapporterade om är Camilla Läckberg, som gick till strid mot den danska juveleraren Georg Jensen. Skilsmässoringen som hon köpte hos dem för fem år sedan har gått sönder, och detta skulle självklart redas ut på Instagram med 216.000 följare. Häromdagen så meddelade dock Camilla Läckberg under högtidliga former att Georg Jensen rättat till sitt misstag!

View this post on Instagram

Fått en del frågor hur det gått sedan jag lade ut mitt inlägg om min kundupplevelse på @georgjensen . Och lika viktigt som det är att lyfta klagomål, lika viktigt är det att berätta när fel rättats till. Så glädjande nog kan jag säga att Georg Jensen rättat till felet, och jag har även fått en uppriktig ursäkt. ❤️ Vill oxå kommentera några synpunkter om huruvida det är rätt eller fel när ”kändisar” skriver om missnöje som kunder. Jag tycker det är bra. Konsumentmakt är viktigt och om vi som har lite större megafon säger ifrån gagnar det även kunder utan offentlig plattform anser jag. Dock som sagt – viktigt då att även ta sitt ansvar och tala om ifall företaget hanterat klagomålet på ett proffsigt sätt. Vilket @georgjensen nu gjort. ?

A post shared by Camilla Läckberg (@lackberg) on

Camilla har alltså äntligen fått en ”uppriktig” ursäkt av Georg Jensen för det stora lidande de orsakat. Skönt att äntligen få ett avslut på en så uppslitande process. Camilla är nöjd såklart, och enligt Camilla så borde vi andra också vara nöjda eftersom det faktiskt är jätteviktigt att kändisar klagar på företag, för då kanske de börjar bry sig mer om vanlisar också! Hoppas att ni hängde med i den logiken.

Jag förstår att ni är många som tänkerdet var en himla tur att Camilla Läckberg klagade på Georg Jensen offentligt, det kommer säkert att gagna mig också nästa gång jag köper ett smycke och något är fel”. Vad hade egentligen alla vi vanliga personer gjort om inte kändisar hade vågat klaga?

Om det inte hade varit för att kändisar vågat säga ifrån så hade många företag säkert inte haft någon kundtjänst över huvud taget, och då hade vi inte fått någon hjälp alls. Är det verkligen ett sånt samhälle vi vill ha? Tänk på det nästa gång innan du klagar! Var glad över att personer som Camilla Läckberg vågar säga ifrån och ta striden. De gör det för att skapa en bättre värld för alla oss andra konsumenter också.

Slutet gott, allting gott. Camilla Läckbergs skilsmässoring gnistrar mer än någonsin, och resten av Sverige solar sig i glansen. Framtiden ser ljus ut för Sveriges konsumenter!

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB