Startsida / Inlägg

Svenska kändisar krigar med kundtjänst

av tramsfrans

De flesta av oss kan inte leva våra liv utan att ibland tvingas kontakta en kundtjänst. Inte ens kändisar är undantagna från att ibland behöva stå i telefonkö för att få hjälp med något trivialt som måste fixas! Ibland så får man dock nog, vilket oftast leder till att man börjar gorma på sociala medier istället med förhoppningen att folk ska bry sig. Bara det senaste dygnet så har flera svenska kändisar valt att ta fajten med olika företag på sina instagramkonton!

Pernilla Wahlgren har inte fått en klänning som hon beställt från Asos. Panik! Det här måste självklart kablas ut på Instagram till 385.000 följare som säkert är oerhört intresserade av Pernilla Wahlgrens kundtjänstärenden. Det här hade aldrig hänt om man hade shoppat Pernilla Wahlgren Collection i hennes Butik Minilla!

Förr eller senare så kommer alltid versalerna fram! PLEASE ANSWER ME!!! Det är ju en gammal sanning att man alltid får bättre hjälp av kundtjänst om man skriker och låter otrevlig, så det känns som ett rimligt tillvägagångssätt när man bara fått två av tre klänningar. Huvuden måste rulla på Asos!

Obs varning i-landsproblem!!! Men blev ju omskrivet när jag köpte mig själv en fusionring från Georg Jensen efter skilsmässan. Hade suktat efter denna ring i flera år och bestämde mig köpa den till mig själv 2013 som nyskild. Sen har den tyvärr varit en följetong i hur man inte bemöter kunder… Klagar inte ofta men nu har jag ledsnat… ? 1. Upptäckte att ett par stenar trillat ut. Lämnar in ringen för ersättning. Ringen borta en halv evighet på reparation men kommer tillbaks med utbytta stenar. Tror jag….. 2. @christina_saliba som har skarpare öga än jag för ädelstenar noterar att en sten i ringen ser HELT annorlunda ut. Den är grå och ”död”. Hon ber en ädelstensexpert titta på detta med lupp medan jag är i Thailand och lämnat ringen hemma. Får bekräftat att denna sten (nyligen utbytta då) inte är i närheten samma kvalitet som övriga. 3. Christina går till butiken (jag är i thailand) och visar den billiga ersättningsstenen. Den unga tjejen på plats ifrågasätter MIG och frågar om ”Camilla själv ev bytt ut stenen”. Ridå…. ?? Anklagas mao av @georgjensen för bedrägeri. Tjohoo!! ✌?#CustomerService 4. Ringdelen byts till slut efter jidder ut helt. Erbjuds också – motvilligt – 20% rabatt på nästa köp…. Wow! Gentilt efter att expediten anklagat mig för bedrägeri! 5. Innan sommaren upptäcker jag IGEN att ännu en sten trillat ur ringen. (Obs Hanterar INTE ringen vårdslöst.) Lämnar in den för ersättning. Borta 6 veckor för reparation. 7. Kommer in för att hämta ringen. Ber dem kolla den utbytta stenen extra. Förklarar varför. Expediten tillkallar butikschefen. Hon säger hon aaaaldrig hört talas om nåt om nån undermålig sten utbytt i min ring. Plus säger att hon finner det svårt att tro på…. ??- Så har nu inte bara blivit anklagad av @georgjensen för bedrägeri utan även för att ljuga! Men heyyy!!! Får ju 20% rabatt vid nästa köp!!! Wohooo!!!!! ✌?? 8. Butikschefen rekommenderade mig även att lämna in ringen en gång per år för ”service” så stenarna inte lossnar. Behovs tydligen för denna ring. Med minst 6 veckors servicetid kan man mao bara då använda denna ring från @georgjensen 46 av årets 52 veckor. Toppen! Var inget som nämndes vid köptillfället direkt… ??

A post shared by Camilla Läckberg (@lackberg) on

Camilla Läckberg vill självklart inte vara sämre, och har skrivit en helt ny roman om hennes skilsmässoring som hon köpte hos Georg Jensen för fem (!) år sedan. En av stenarna har tydligen blivit ”grå och ’död’”, och menar dessutom att hon blivit ”anklagad för bedrägeri” av Georg Jensen bara för att expediten ifrågasatte hennes goa vän och ädelstenexperten Christina Saliba. Kämpa!

Noterar för övrigt att Camilla har taggat Georg Jensen inte bara en, utan TRE gånger i ett och samma inlägg! Jag antar hon redan vet det, men det spelar faktiskt ingen roll hur många gånger man taggar någon på Instagram, för mottagaren får ändå bara en notis sålänge det är samma inlägg. Själv så undrar jag när pocketversionen av den här spännande historien kommer? Den hade t.ex. kunnat heta ”Ädelstensprinsessan by @Georgjensen” och bli en svenskdansk film där ingen förstår vad danskarna säger.

I skrivande stund så är det oklart hur det går med Pernilla Wahlgren och Camilla Läckbergs respektive kundtjänstärenden, men nu är vi 400.000 personer som väntar på återkoppling på när Pernilla ska få sin tredje klänning. Svara omedelbart, Asos!!!

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB