Startsida / Inlägg

Läckberg och Frisk släpper funktionsdryck

av tramsfrans

Foto: Black by Blacks reklamfilm/Instagram

Många kändisar har genom åren släppt olika typer av drycker i sitt namn, men det absolut vanligaste har varit kändisvin! På senare tid har dock olika typer av funktionsdrycker seglat upp som en ny favorit, där vissa märken släppt drycker i samarbete med influencers.

Nu har Sverige fått en kändisfunktionsdryck, och det är Camilla Läckberg, Simon Sköld, Viktor Frisk, Mia Törnblom och Daniel Riley som står bakom det nya märket ”Black by black”.

Ingen kändislansering är komplett utan en reklamfilm, och i reklamfilmen för den nya drycken så är alla kändisarna bakom drycken involverade. Simon Sköld gasar omkring i en sportbil, Mia Törnblom har ett inspirerande telefonsamtal, Viktor Frisk blir fotad, och Camilla Läckberg sitter vid datorn och arbetar avslappnat med något hemligt! Alltihop knyts ihop av en mörk amerikansk mansröst, som förklarar att en funktionsdryck kan behövas för att man inte ska tappa greppet om livet.

I sin caption till inlägget skriver Läckberg att de gjort en dryck som de själva tycker saknas på marknaden. Jag vet inte om jag håller med om att det råder någon större brist på funktionsdrycker i Sverige, men nu finns det alltså ytterligare en att välja på. Uspen verkar vara att man kan välja om man vill ha koffein eller inte, och att koffeinalternativet innehåller mindre koffein än konkurrenterna. Vill man bli pigg så är det alltså troligtvis bättre att välja någon annan typ av energidryck!

Burken är såklart svart, eftersom märket Black by Black. Personligen så tycker jag dock att märket borde heta ”Svenska powerdrycker” för att anspela på Läckbergs medverkan i Svenska Powerkvinnor.

Det återstår att se om märket blir någon succé eller inte, men som jag konstaterade tidigare så råder det inte direkt någon brist på alternativ bland funktionsdrycker i Sverige. Bortsett från Simon Sköld så har ingen av grundarna bakom drycken någon hälsoprofil, men det kanske inte är så viktigt egentligen. Det viktigaste är att funktionsdrycken verkar kunna hjälpa powerkvinnor och andra stressade personer att tackla den tuffa vardagen. Iallafall om man ska tro på deras reklamfilm!

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Anders Hedberg
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB