Startsida / Inlägg

Magdalena Graafs ögonlocksavslöjande

av tramsfrans

Foto: Privat/TT

Förra veckan rapporterade jag om Laila Bagges stora utseendeilska, och att det i följarnas ögon är omöjligt att göra rätt när det kommer till utseende. Oavsett om man gör några skönhetsingrepp eller inte så kommer någon i kommentarsfältet vara upprörd!

En till kändis som utfört ett skönhetsingrepp är Magdalena Graaf, som häromdagen opererade ögonlocken för att få högre livskvalitet. Det här var dock ingenting som hon hade några planer på att informera följarna om från början, eftersom hon kände på sig att folk skulle ha åsikter. Aftonbladet Nöje rapporterar.

”Tv-profilen planerade först att inte berätta om ingreppet – men bestämde sig sedan för att göra det ändå.

–’Jag tänkte mörka det för att folk har så mycket åsikter om allt. Ibland orkar man inte med det’, skriver hon i ett sms till Aftonbladet.”

Ibland känns det som att vissa svenska kändisar delar med sig av allt utan någon vidare reflektion, men även de funderar ibland på hur bilderna de delar med sig av kommer att landa. Det kan vara värt att tänka på ibland!

”I ett inlägg på Instagram story väljer tv-profilen, bloggaren och influencern att visa upp bilder från operationen för sina följare, trots att hon först tänkte hålla det för sig själv för att slippa negativa reaktioner och åsikter om ett beslut hon har tagit för att må bättre.”

Jag tycker det är bra att svenska kändiskvinnor tar tillbaka makten över sina sociala medier och vågar lägga ut bilder på sånt som de vill dela med sig av. Jag säger inte att det är lätt, men man får ta en ögonlocksoperation i taget.

Om man ska ta hänsyn till ett fåtal elaka kommentarer från bittra konton med fem följare så blir det svårt att vara aktiv som offentlig person över huvud taget. Det kan man tycka vad man vill om, men det är den krassa verkligheten. Själv så tror jag att de positiva aspekterna av att ha många följare på Instagram överstiger de negativa med råge, så det borde vara inte vara en särskilt svår avvägning för de allra flesta. Annars hade nog fler kändisar slutat använda sociala medier för länge sedan.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB