Startsida / Inlägg

Leif GW Persson ska släppa kändis-snus

av tramsfrans

Foto: Robin Lorentz-Allard

Att svenska kändisar gillar att sälja vin är inte någon nyhet, och som vanligt är det en konstant tävling om vems vin som är godast! Leif GW Persson släppte sitt vin i somras, och ända sedan dess har det varit ett konstant skrävlande om hur otroligt gott det är att dricka. Alla andra kändisar i Sverige kan lika gärna kan hälla ut sina viner i Vättern.

Nu meddelar Leif GW att han är redo för nästa steg, och att han just nu håller på att utveckla ett eget snus! Expressen rapporterar:

”Leif GW Persson har även planer på att börja sälja sitt eget snus.

– Det är en jävla process jag hoppas att det kommer om något år. Det blir inte nästa år, men året därpå, säger han. 

Han är kräsen när det gäller vilka produkter han säljer. 

– Det måste vara något som folk fattar att jag håller mig med själv. Det måste kännas trovärdigt.”

Kändissnus! Här tror jag faktiskt att det finns ett stort hål att fylla. Det är visserligen långt färre personer som snusar än dricker vin, men å ena sidan så behöver ju snusarna sitt snus varje dag hela året och det kan bli en dyr historia. Här finns det otroligt mycket pengar att tjäna om man är en driftig kändis med koll på nikotin!

Jag har bara snusat en gång och då kräktes jag upp det, men om vi säger att en normal snusare förbrukar 1 dosa om dagen 7 dagar i veckan och den kostar 40 kronor så blir det väldigt mycket pengar i det långa loppet. Om vi utgår från att man köper samma snus varje gång (vilket jag antar att snusare gör?) så blir det 14600 kronor om året.

I och med att Leif GW:s snus troligtvis inte kommer vara något skitsnus så antar jag att det förmodligen kommer kosta närmare 50 kronor, och det innebär att en årskonsumtion går loss på 18250 kronor per person. Om vi säger att Leif GW bygger upp en kundkrets på 10.000 Leif GW snus-konsumenter så blir det drygt 182 miljoner kronor i intäkter. Om vi räknar lågt och tänker att Leif GW själv tar 10% av intäkterna så blir det drygt 18 miljoner om året, och det är ju tillräckligt för att leva ett helt okej liv och kunna värma upp godset på vintern.

Om tidplanen håller ska alltså GW:s snus lanseras 2020. Innan dess får Leif GW klara sig så gott det går på sitt vin, sällskapsspel, böcker och tv-program. Håll ut!

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB