Startsida / Inlägg

Blondinbellas kamp för content

av tramsfrans
bella

Som ni alla redan känner till så går en stor del av livet som influencer ut på att förklara för följarna att det faktiskt är ett jobb att vara influencer. Bianca Ingrosso förklarade i somras att det är jättejobbigt att åka på semester som influencer eftersom man måste ordna så mycket content till sina kanaler, och nu har även Blondinbella tvingats rättfärdiga att hon åker till Paris för att gå på en modevisning. Det är faktiskt jättemycket jobb!

”Jag förstår att det kan vara svårt att ta in att det är mitt jobb att närvara på Balmain men så är det. Ekvationen är; ju mer jag syns och hörs, desto mer växer kanalerna, ju mer kanalerna växer utanför Sverige, desto lättare kan bolagen etablera sig utomlands för att det finns potentiella köpare där. Alltså följare i andra länder som har hittat mig och vill köpa Löwengrip (eller Flattered, Stylein och kanske testa NaturalCycles). Jag är som ett lok på ett tåg av bolag bakom.”

Om det var någon som trodde att det bara är glitter och glamour att gå på modevisningar så har ni alltså fel. Det är ett jätteviktigt jobb som man MÅSTE göra för att kunna bli något utomlands! Så fort Bella blir fotad i Paris på sin egen instagram så tänker 20-30 franska kvinnor ”hmm jag kanske ska testa Natural Cycles” och tecknar en prenumeration. Det säger ju sig självt! Content content content!

Vissa av er kanske trodde att man får fler saker gjorda om man är hemma i Stockholm och t.ex. jobbar på kontoret, men nu måste ni allt känna er bra dumma! Att gå på en haute couture-modevisning i Paris när man har ett hudvårdsmärke i mellanprisklassen är faktiskt det bästa man kan göra om man vill utnyttja sin viktiga tid på bästa sätt.

”Samma sak gör vi i New York om en vecka och i Australien om fyra veckor. Jag kör intervjuer, events och gör content till mina kanaler så att de växer.”

Varför nöja sig med att vara stor på en kontinent när man kan ha tre!? Om jag var Bella så skulle jag dock överväga att ytterligare effektivisera skapandet av content. Om man t.ex. behöver lägga upp storys för att visa man är utomlands så kan man med fördel outsourca det till någon annan som aldrig visar sitt ansikte. Då kan man låta personen filma flygplatslounger, fota Eiffeltorn och lägga ut bilder på Daniel Wellington-klockor medan man själv är kvar i Stockholm och jobbar eller gör något annat vettigt. Varsågod för tips!

Det är redan idag vanligt att influencers fortsätter lägga upp resebilder även efter att de återvänt till Sverige. Då kan man lura följarna att man varit utomlands längre än man faktiskt har varit, och det här borde rimligtvis vara fortsättningen på det. Alltså att inte åka utomlands över huvud taget och låta någon annan göra det åt en. Då kan man låta någon annan äta pasta i Italien medan man själv äter något mer kalorisnålt hemma i Sverige.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Linn Elmervik
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Karin Schmidt Hellsing, Michael Poromaa, Lotta Folcker
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB