Startsida / Inlägg

Katrin Zytomierska rasande på SAS

av tramsfrans

Jag är ute och hänger och flänger i Europa, och befinner mig just nu i Amsterdam! Som jag tidigare rapporterat så har många kändisar också utnyttjat allmänna transportmedel i sommar, och rasat över att det inte gått som planerat.

Förra veckan skrev jag om Camilla Läckbergs stora flygkatastrof i Frankfurt då hon missade ett anslutningsflyg till Stockholm, och den här turen är det Katrin Zytomierskas tur att råka ut för ett luftburet trauma.

Många verkar tro att flygbolag ställer in flygningar för skojs skull. Ungefär som att de tror att flygbolag bara vill jävlas och ställer in flygningar för att folk ska bli sura och få sina planer förstörda i brist på något annat att göra? Hur svårt kan det egentligen vara att driva ett flygbolag i tre länder med hundratals avgångar om dagen över hela jorden!!! Det är väl bara att tanka planen och köra!

Jag skulle själv flyga med SAS till London i fredags, men mitt plan blev inställt en timme innan avgång och jag fick sitta och dricka vin på Arlanda i fem timmar till nästa plan med lediga platser. Det var såklart jättejobbigt, men vad ska man göra? Ingenting blir bättre av att gorma på sociala medier, och om alternativet är att lyfta med ett trasigt plan så vill jag helst inte gå ombord heller.

Att klaga över att ett plan är 4o minuter försenat känns faktiskt också rätt gnälligt? Det är inte ens lång tid? Enligt min erfarenhet så är det ofta dessutom passagerarnas eget fel att flygplan blir sena. Folk kan inte boarda ordentligt och ska alltid krångla! Sen så missar man slot-tiden på startbanan och får vänta en halvtimme till bara för att folk inte klarar av att gå ombord på ett plan under civiliserade former.

Man kan tycka att världsvana kändisar som reser regelbundet borde veta bättre än att rasa över flygbolag på sociala medier, men det verkar snarare vara mer regel än undantag att skriva något ogenomtänkt i affekt. Kämpa Katrin!

Nu byter vi kommentarsystem!

Vi bryr oss om våra användares datasäkerhet och byter därför nu kommentarssystem. Det betyder att du behöver skapa ett konto och logga in. Du kan enkelt göra det via knappen nedan. Aftonbladet är en del av Schibsted och du loggar in på Aftonbladet med ditt Schibsted-konto. Läs mer här.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Anders Hedberg
  • Nöjeschef: Ylva Niklasson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Lotta Folcker, Michael Poromaa, Karin Schmidt Hellsing
  • Sajtchef: Andreas Aspegren
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB