Startsida / Inlägg

Camilla Läckberg rasar i Frankfurt

av tramsfrans

Det är högsäsong för resor just nu, och det här innebär att även kändisar måste förlita sig på de flyg och tåg som finns att tillgå. Alla kan ju inte flyga privat som Blondinbella!

Häromdagen råkade Camilla Läckberg ut för någonting fruktansvärt. Hon missade en anslutning i Frankfurt för att hennes plan från Beirut var försenat! Skandal!

Alltså @lufthansa kan på riktigt dra åt helvete! Jäkla skitbolag! Inget har funkat! De slarvade bort Mathildas väska i Frankfurt på väg till Beirut och hon får NOLL hjälp av dem att lokalisera den. De var otrevliga och dryga igår när flyget drog utan oss pga försening från Beirut. (vi kom fram till gaten exakt på avgångstiden – hur många gånger har man inte själv suttit på ett flyg o blivit fördröjd pga väntat in försenade passagerare.). Sen säger hon igår i informationsdeskenn- kom tillbaks imorgon för lunchvouchers. Vi undrade varför vi inte kunde få dem direkt – o nu fattar vi varför… Två timmars kö… Killen på Lufthansa bara rycker på axlarna och säger: ”Bara här ni kan få lunchkuponger”. Nyss kom en annan kille fram till den entrén till Lufthansas information. Han tittar på mig o säger: ”Men varför går ni inte igenom security o hämtar kuponger innanför?” Han är alltså från flygplatsen inte ens från Lufthansa och HAN vet detta! – Jag frågar killen från Lufthansa varför han inte gett oss den här informationen senaste timmen. Han undviker min blick och bara rycker på axlarna. Men ja, gissar att de sparar in rätt stor summa per år på att folk ger upp och inte orkar köa två timmar för lunchvouchers….. 👿 Nä överkorsad geting för Lufthansa för både service och bemötande! Och vi undrar fortfarande var Mathildas väska tog vägen…. uppdate: Mathilda kom precis tillbaks från Lufthansa bagage claim som var sjukt otrevliga mot henne. Och noll hjälp. Nä fy @lufthansa . 👿

A post shared by Camilla Läckberg (@lackberg) on

Att bli nekad att gå ombord när man kommer fram till en gate exakt vid den tid då planet ska gå känns inte speciellt konstigt om ni frågar mig? Det finns ju en anledning till att boardingen brukar ske en halvtimme innan avgångstiden som står på biljetten, och det är ju för att folk inte ska dyka upp i sista sekunden.

Om man ska tro Camilla Läckberg så åkte planet iväg utan stjärnfamiljen Läckberg/Sköld bara för att jävlas. De hade säkert ingen annan anledning till att hålla sin avgångstid, t.ex. en slot-tid på startbanan på en av Europas största flygplatser.

Jag tycker inte heller att det är speciellt konstigt att man blir nekad att gå igenom säkerhetskontrollen för att hämta lunchkuponger hos Lufthansa. Varför ska man släppa in personer genom säkerhetskontrollen som inte ens ska resa inom en snar framtid? Det känns inte speciellt säkert det heller.

Om inte Lufthansa inväntar Camilla Läckberg med familj så borde de faktiskt inte invänta någon annan heller! Skandal! En rolig detalj är att det längst ner på boardingpasset står ”Please be at the gate at boarding time otherwise your seat may be given away”. Alltså precis det som Camilla Läckberg INTE var dagen innan.

Jag menar inte att vara 100% på Lufthansas sida i det här, men jag tycker det känns tröttsamt att folk alltid ska dra i så höga växlar så fort någonting gått fel och vråla ”ALDRIG MER LUFTHANSA, DRA ÅT HELVETE!!!!” så fort som någon anställd är otrevlig och ett plan är försenat?

Jag vet inte om det här kommer som en stor överraskning, men ALLA flygbolag i hela världen är sena ibland, har otrevliga anställda och slarvar bort bagage flera gånger om dagen. Genomför man hundratals flygningar om dagen så är det klart att allt inte går som planerat hela tiden. Det spelar ingen roll vilket flygbolag man väljer för ditt bagage kan bli borttappat iallafall, det är bara otur.

Det är självklart befogat att bli upprörd när en flygresa inte går som tänkt, men att gorma om det på sociala medier och gnälla om att en kille på Frankfurts flygplats var otrevlig känns ju inte speciellt konstruktivt heller? Det löser iallafall inte grundproblemet. Inte ens om man är kändis.

Nu byter vi kommentarsystem!

Vi bryr oss om våra användares datasäkerhet och byter därför nu kommentarssystem. Det betyder att du behöver skapa ett konto och logga in. Du kan enkelt göra det via knappen nedan. Aftonbladet är en del av Schibsted och du loggar in på Aftonbladet med ditt Schibsted-konto. Läs mer här.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Anders Hedberg
  • Nöjeschef: Ylva Niklasson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
  • Redaktionschef: Lotta Folcker, Michael Poromaa, Karin Schmidt Hellsing
  • Sajtchef: Andreas Aspegren
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB