Startsida / Inlägg

Pernilla Wahlgren backar Måns efter kritiken

av tramsfrans

Få personer har troligtvis missat Måns Zelmerlöws reklam för ett nätapotek senaste veckan. Att folk blir tokiga varje gång Måns klär av sig är känt sedan urminnes tider, men den här gången verkar folk tycka att det gått för långt och att han förlorat ”cred” som han tydligen haft innan.

Två personer som diskuterat huruvida Måns Zelmerlöws apotekreklam är rolig eller inte är Sofia Wistam och Pernilla Wahlgren. I sin podcast försvarar Pernilla Måns reklamfilm, och menar att folk måste förstå han är ironisk. Hänt rapporterar:

”– De driver med allt ju, de driver med pojkband, med sexiga videos. Sedan kanske andra tycker att ’ska han göra detta om han vill bli tagen seriöst som popartist?’ Det är ju frågan, men jag tittade på hela nu. Jag var lite skeptisk först men jag såg hela och jag tycker den är rolig, säger hon.”

Med tanke på att Pernilla Wahlgren spelat in en reklamlåt för Lidingö stad så kanske hon inte är rätt person att bedöma huruvida andra artister ska bli tagna seriöst eller inte, men jag antar att allt är relativt. Pernilla tycker iallafall inte att Måns anseende har påverkats negativt av reklamen!

”– Hade sångaren i Kent gjort det eller Håkan Hellström då hade man ju bara ’va? Där tog hans cred slut’. Men Måns Zelmerlöw har ju varit ironisk i Melodifestivalen och jag tycker han kan gå ut med det här med heder, jag tyckte det var roligt! avslutar Pernilla Wahlgren.”

Att Pernilla Wahlgren stöttar Måns reklamfilm är kanske årets minst överraskande nöjesnyhet. Hela hennes karriär de senaste åren har gått ut på att vara mer eller mindre ironisk och konstant driva med sig själv, så allt annat än stöd till Måns tokiga upptåg hade varit en chock.

Måns är iallafall investerare i nätapoteket han gör reklam för, så han kan troligtvis leva med att vissa tycker att cred går förlorad. För mig kom det dock som en överraskning att folk ansåg att han hade cred från första början? Det är stort att vinna Eurovision, men speciellt creddigt har det nog aldrig varit. Att vara med i tokiga reklamfilmer är snarare en naturlig fortsättning på det han redan påbörjat.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB