Startsida / Inlägg

Blondinbella startar byrå i New York

av tramsfrans

Foto: Pontus Orre

Så sent som igår rapporterade jag att Blondinbellas amerikanska robotinfluencer Gabrielle Löwengrip inte verkar må speciellt bra eftersom hon inte gett ifrån sig något livstecken sedan 6 december 2018.

Nu meddelar Blondinbella att hon har ett nytt, stort projekt på gång i Nordamerika, och den här gången är det hon själv i egen hög person som ska hålla i trådarna! Hon ska starta en byrå i New York och fokusera på filmindustrin, privatflyg och välgörenhet! Bella bloggar:

”En gemensam nämnare för alla tre branscher är; generationsskiftet. Filmindustrin är stor och seg, välgörenhet är inte längre något bara för människor med ärva pengar utan det är något många många människor oavsett plånbok vill engagera sig inom. Där kan vi jobba med med blockchain för att alltid se var varenda öre går till. Gällande privatplan så är det ett förlegad bild av att det är endast är 60 årig gubbe som reser runt mellan sina styrelseuppdrag. Det är en ny generation där tidseffektivitet är enormt viktig.”

Det är lite oklart vad Bella ska göra för amerikansk filmindustri. Med tanke på att den redan går på export till hela världen och drar in åtskilliga miljarder dollar varje år så är det lite oklart varför de skulle behöva Blondinbellas hjälp att nå ut genom bruset.

När det gäller välgörenhet så vet jag inte om det är något nytt fenomen att vanliga människor skänker pengar till folk som har det sämre? Det har väl folk gjort sedan urminnes tider? Kollekt i kyrkan, vara volontär, ge pengar till tiggare osv. Välgörenhet är uppenbarligen ett nytt spännande fenomen för Blondinbella, men inte för de flesta andra.

Sen så kommer vi till privatflyget, vilket mest känns som en provokation. Bella har helt rätt att flygbranschen befinner sig i spännande tider och att det finns en prispress på marknaden, men spontant känns det väl som att folk är mindre benägna än någonsin att betala mer pengar än nödvändigt för att flyga? Tidseffektivitet är viktigt, men spontant känns det som att en tät tidtabell och konkurrenskraftiga priser är viktigare?

Utöver det så har jag svårt att tänka mig ett mer konjunkturkänsligt fordon än en privatjet. Det är ju inte direkt en bransch man kan känna sig trygg i när det blåser. Jag fattar att hon inte vänder sig till medelsvenssons, men privatjeten är ju troligtvis det första som ryker om svångremmen behöver dras åt.

”Hur som helst. Min byrå kommer ha sitt säte i NYC från och med i augusti. Idag är vi 13 personer och har redan en set up likt vilket mediahus och produktionsteam som helst, denna organisation håller redan nu på att skalas upp.”

13 personer är redan anställda och byrån är ”som vilket mediahus som helst”. Nu återstår det att se hur det kommer gå att driva företag i ett främmande land, och i staden med kanske flest PR-byråer i hela världen? Jag önskar Bella ett stort lycka till i branscherna som hon precis har upptäckt!

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB