Startsida / Inlägg

Blondinbella ”ska prova” produkten hon gör reklam för

av tramsfrans

Foto: Pontus Orre

En stor del av livet som influencer handlar om att göra reklam för olika produkter i utbyte mot pengar. Vissa influencers är mer trovärdiga än andra, och bemödar sig t.ex. med att faktiskt testa produkten innan de rekommenderar andra att köpa den.

En person som inte har tid med det är Blondinbella, som i ett samarbete på Instagram gör reklam för en produkt hon SKA prova! Bella bloggar:

”Jag måste berätta för er om en ny produkt jag ska börja använda, CBD olja. Några av er har kanske hört talas om den innan, det är en stor trend i bl.a. USA.”

Att något är en ”stor trend i USA” borgar verkligen för att det är kvalité! Det enda problemet kanske är att det är lite svårt att definiera vad som är en trend i USA” eftersom det kommer nya tokigheter därifrån hela tiden. Disco-yoga, juice-cleanser och gud vet vad. Att något är ”trendigt” behöver inte automatiskt betyda att det är bra och fungerar, snarare tvärtom.

”Oftast försöker jag komma ner i varv genom att läsa innan jag ska somna, men tiden finns inte alltid där. Och ibland vill inte kroppen slappna av när det händer så mycket i huvudet. Därför tycker jag det ska bli spännande att testa CBD-oljan, det kanske räcker med bara den för att komma ner i varv och somna lättare.”

Det KANSKE räcker med produkten för att kunna somna lättare! Men bara kanske, det är ju svårt att lova något i och med att hon inte provat produkten.

”Jag återkommer om några veckor med recension!

Just nu får ni 15% rabatt på hela sortimentet med rabattkoden ISABELLA15, koden gäller fram till den 4/4 och på ett helt köp. Ni hittar produkterna här! Berätta gärna vad ni tycker om produkterna ifall ni testar.”

Nu ska Blondinbella återkomma ”om några veckor” med en recension! Vi kan såklart inte veta vad Blondinbella kommer skriva, men i och med att det är ett samarbete så vore det inte en skräll om oljan fungerat mirakulöst.

Det var dock väldigt smart av Bella att be läsarna skriva vad de tycker om produkterna om de testar. Då kan hon få inspiration till sitt uppföljningsinlägg om hon inte kommer på något att skriva själv.

Att reklaminlägg från influencers inte alltid är genuina är såklart ingen nyhet, men oftast brukar de ju iallafall skriva att de provat produkten som de gör reklam för. Att göra reklam för något man ”ska” prova säger såklart ingenting om huruvida produkten fungerar eller inte.

I framtiden kan förhoppningsvis Bellas robotinfluencer Gabrielle Löwengrip ta över de här gigen. Om en låtsasperson har provat en produkt så vet man iallafall vad man kan förvänta sig.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Malin Wandrell
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB