Startsida / Inlägg

Joakim Lundells nya dokusåpa

av tramsfrans

jonnalundellFoto: Sofia Nahringbauer

Släpp allt du har, Joakim Lundell har planer på att göra en egen livesänd dokusåpa på Youtube som ska konkurrera med Paradise Hotel och Ex on the beach! Hänt rapporterar:

”I ännu en story på sin Instagram berättar han nu om sina storslagna planer inför det nya året.

”Under 2019 ska jag även förverkliga min dröm. Och det är som ni vet att livesända en dokusåpa på Youtube dygnet runt. Ett stort projekt som verkligen kan få tillbaka min glädje och kreativitet. Har planerat detta i huvudet under så många månader.”

Efter att ha gjort karriär på att berätta hur dåligt och destruktivt det är med dokusåpor så ska alltså Joakim Lundell nu starta en egen. Oerhört spännande!

Jag har alltid tyckt det varit krävande att följa dokusåpor som har mer än ett avsnitt i veckan, och om Joakims dokusåpa ska sändas dygnet runt så känns det som ett väldigt stort engagemang. Alltså, förutsatt att man ska kombinera det med att leva ett vanligt liv också.

Jag kan tycka att Paradise Hotel känns långdraget ibland, och då får man ändå tänka att det är de BÄSTA 40 minutrarna från dagen som visas! Att tvingas följa all dötid och tristess mellan det som faktiskt är underhållande är troligtvis inte en skrattfest. Love Island i höstas blev inte heller någon braksuccé, trots att det i princip var live och bara släpade efter några timmar.

”Redan nu har över 13 000 personer ansökt enligt Youtubestjärnan. Nu längtar han efter att få vara kreativ och att få känna glädje i sitt skapande.

’Så Paradise hotel och Ex on the beach var beredda att bli krossade i tittarsiffror i april! Detta ska bli så jääääävla spännande asså!'”

13.000 personer har alltså ansökt om en plats i dokusåpan, trots att det fortfarande är oklart vad den går ut på. Ändå starkt! Skämt åsido känns det inte speciellt svårt att slå tittarsiffrorna för Paradise Hotel och Ex on the beach med tanke på att Joakim nästan har en miljon följare på Instagram.

Det svåra kommer troligtvis vara att behålla tittarna och skapa ett engagemang för programmet som sträcker sig längre än ett dygn. Fortsättning följer under året som kommer!

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB