Camilla Läckbergs takeaway-raseri
avSläpp allt du har, en svensk kändis känner sig felaktigt behandlad av ett företag! Den här gången är det Camilla Läckberg som blivit drabbad av en sällan skådad takeawayskandal, där inte mindre än tre olika företag har nekat henne att göra en beställning. På Instagram berättar Camilla mer om det otänkbara.
Om ni frågar mig så är det inte jättekonstigt att restauranger i Stockholm har mycket att göra i december. Alla företag i hela stan ska ut och äta julbord, så det borde inte vara speciellt konstigt att de inte kan prioritera matbeställningar från folk som inte ens befinner sig på restaurangen? Lägg dessutom till att årets första snö har kommit och att det är snorhalt på alla vägar som de underbetalda cykelbuden ska vingla fram på i minusgrader. Är det verkligen så konstigt att man får vänta på maten isåfall?
Ingen människa skulle förmodligen ta illa upp om de gick till en restaurang och fick höra att det inte fanns några lediga bord om man inte bokat. När man beställer mat via en app så verkar dock helt andra förväntningar gälla, och man börjar istället prata om ”serviceföretag som inte klarar av att göra det de ska” bara för att man själv inte får beställa mat. Vad ska de göra, rekrytera fler cykelbud på 10 minuter eller låta de sittande restauranggästerna vänta?
Dålig service hade varit om restaurangerna och Foodora hade accepterat orderna men tagit två-tre timmar på sig att leverera maten. Att få ett nej direkt och en förklaring att de inte hinner är väl snarare ett typexempel på BRA service?
Det är oklart hur Camilla Läckbergs takeawaykamp löste sig igår. Kanske blev det ingen mat över huvud taget, eller så tvingades hon lämna lägenheten för att ge sig ut på ödsliga Södermalm, stadsdelen som är känd för att inte ha några matställen. Skänk en tanke till Camilla Läckberg i jul!