Startsida / Inlägg

Hannah och Amanda börjar podda igen

av tramsfrans
amandaschulman

Om det är någonting som svenska kändisar inte har brist på så är det självförtroende. I oktober 2017 så offentliggjorde Hannah Widell och Amanda Schulman med buller och bång att de skulle lägga ner sin pod Fredagspodden för att ”skapa morgondagens poddformat” istället. I sista avsnittet av Fredagspodden från februari gjordes det bland annat reklam för en toalett, och det kändes som ett värdigt avsked.

Kort därefter startades podden ”Hannah och Amanda Report som var ungefär exakt som Fredagspodden fast med den nyskapande idén att ha med GÄSTER i podden. Onekligen en innovativ och spännande idé som skriker framtid!

Enligt äkta svenskt kändismanér så avslutades dock Fredagspodden med en avskedsturné runt land och rike. Showen döptes till One Last Time och Hannah och Amanda kuskade runt hela Sverige i vintras med en powerpoint och med halva Åhléns i spons. Eftersom showen hette One Last Time så trodde många att det var just sista gången och passade på att köpa biljetter, något som nu har visat sig vara felaktigt. Hannah och Amanda bara skojade!

Det är fredag OCH FREDAGSPODDEN ÄR TILLBAKA!!!

A post shared by Amanda Schulman (@mandyschulman) on

Om ni frågar mig så är Hannah och Amanda genier. Det är ju genialiskt att säga att man ska sluta podda, sälja massa biljetter till en avskedsshow och kapitalisera på sitt avsked, och två månader efter avskedsturnén är över meddela att podden återuppstår så att man kan tjäna ännu mer pengar.

Det är ingen nyhet att Hannah och Amanda är vässade affärskvinnor, men det här var faktiskt en ny nivå av slughet. Alla borde säga att de ska lägga av, ha en avskedsturné, skratta hela vägen till banken (gärna i samarbete med Tink) och kort därefter meddela att det inte alls var någon avskedsturné.

Nu utgår jag från att Hannah och Amanda drar igång en ”Välkommen tillbaka”-turné lagom till hösten. De var ju faktiskt borta från podden i TVÅ MÅNADER, och en sådan återkomst måste självklart firas.

Jag vill dock påminna att det finns en gräns för hur många gånger man kan sluta, åka på avskedsturné och göra comeback utan att det blir tjatigt. Till sist kommer ingen bli ledsen om man slutar eftersom lyssnarna ändå vet att man kommer krypande tillbaka två månader senare för att göra reklam för Natural Cycles.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB