Startsida / Inlägg

Blondinbella skickar assistent till London för shopping

av tramsfrans
bella

Idag är det midsommarafton, och många av er som läser den här bloggen har säkert fullt upp med att förbereda fester och andra ansträngande aktiviteter. Mitt i allt kaos så vill jag dock att ni skänker en tanke till Blondinbella, som har tvingats skicka sin assistent till London för att köpa en grej från ett speciellt märke!

”Förresten, vet ni vart Sascha är idag? London! Det behövdes shoppas ett speciellt märke inför söndagen och den butiken fanns inte i Stockholm. Snacka om ny nivå av lyxproblem!”

Ni vet säkert själva hur det är när ni bara MÅSTE ha ett speciellt märke, bokar en skitdyr sista minuten-flight till London, och låter er assistent åka dit över dagen för att köpa det.

Blondinbella har tidigare sagt att hon inte kommer kunna minska på sina flygresor varken inom jobbet eller privat, och jag antar att det här var ett typiskt exempel på en sån oumbärlig flygresa som bara MÅSTE genomföras till varje pris! Vad hade alternativet varit? Att ha på sig något helt annat märke som finns att köpa i Stockholm? Det vore ju befängt!

Jag är förmodligen den sista personen som ska kritisera onödiga flygresor, men till och med jag tyckte att det där var lite onödigt. Om jag hade velat köpa ett plagg som inte finns i Sverige så hade jag försökt kombinera det med en annan resa eller bett en kompis som är där att köpa det åt mig. Att åka till London över dagen BARA för att köpa en tröja känns lite väl?

Man måste ändå uppskatta Blondinbellas stora målmedvetenhet. Om jag är i en butik och får veta att en tröja är slut men personalen tipsar om att gå till ett annan butik två kilometer bort så orkar jag inte göra det. Blondinbella korsar LANDSGRÄNSER för att få det hon vill ha!

På söndag får vi förhoppningsvis veta vilket oumbärligt plagg som Bella fick skicka sin assistent till London för att köpa. Alltså, förutsatt att bagaget inte försvinner någonstans längs vägen och att varan inte var slut. Nu kan vi bara hålla tummarna att allt går bra! Kämpa!

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB