Startsida / Inlägg

Pernilla Wahlgrens rakhyvlar

av tramsfrans

Vissa svenska kändisar är sämre på att göra samarbeten än andra, och jag skulle vilja påstå att Pernilla Wahlgren tillhör den skaran. Häromveckan gjorde hon till exempel reklam för att prenumerera på rakhyvlar på sin blogg, och la då upp följande text. För att inte ge dem mer reklam än nödvändigt så har jag bytt ut varumärkesnamnet till XX i texten.

”Men hur bra en rakhyvel än är, så finns det inget värre än när man har använt slut ett rakblad och inte har ett nytt fräscht hemma att byta till!

Det problemet slipper jag , genom att jag prenumererar på XX  – så att jag ALLTID har nya fräscha rakblad hemma! 

Nu kan DU få testa ett GRATIS STARTPAKET med XX! Beställ ditt gratis startpaket HÄR”

Känner ni det genuina budskapet och hur mycket Pernilla brinner för att prenumerera på rakhyvlar! Tänk att just DU kan få testa ett GRATIS STARTPAKET genom att klicka HÄR! Det känns ungefär som att kolla på en tv shop-reklam som passerat bäst före-datum innan Dackefejden. Jag har inget emot att folk gör samarbeten, men man kan väl iallafall anstränga sig lite och skriva ihop något eget?

”Jag älskar att gå barbent , och vill därför alltid ha nyrakade ben! Däremot är jag rastlös som person , och vill att det ska fort och enkelt när jag rakar benen!

Jag ser därför alltid till att ha rakhyveln XX hemma och redo när det är dags för rakning!”

Vad smart att alltid ha en rakhyvel hemma när man ska raka sig! Det hade jag aldrig kunnat komma på själv.

”XX har Ovala rakblad – som är utformade för kvinnors specifika behov: det smala ovala bladhuvudet gör att bladen glider med lätthet över dina kurvor och konturer och det är enkelt att navigera runt känsliga områden.

Rakhyveln har även ett inbyggt Fuktgivande serum – med tillsatta marina extrakter och Shea butter som hjälper till att återställa hudens naturliga fuktighet i varje drag och verkar i upp till 2 timmar efter rakning!”

Det kanske bara är jag, men det borde vara förbjudet med så tråkiga copytexter. Bladen ”glider med lätthet” och har ”tillsatta marina extrakter”! Vad betyder det ens, och varför låter Pernilla som en reklamfilm från 1996?

Att Pernilla är dålig på att göra reklam är dock knappast någon nyhet. Redan 2006 så gjorde hon reklamfilm fylld med inlevelse för Garnier. Minns fortfarande denna med glädje! Kul att härliga Christina Schollin fick vara med på ett hörn också. Fantastiskt skådespeleri.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB