Startsida / Inlägg

Bianca Ingrossos artistvarning till kollegorna

av tramsfrans

Foto: Henrik Montgomery, TT Nyhetsbyrån

Så sent som igår rapporterade jag om Lance Hedmans nya musikkarriär, och att han gav en känga till andra influencers som gör musik genom att insinuera att många av dem egentligen inte är intresserade av musik på riktigt.

Nu har även Bianca Ingrosso uttalat sig i sin podcast om influencers som gör musik, och är inte heller speciellt imponerad. De vill bara synas och ha uppmärksamhet, till skillnad från andra influencers! Hänt rapporterar:

”När Alice Stenlöf frågar Bianca Ingrosso varför hon tackar nej till sådana erbjudanden berättar hon:

– Nej men jag har lite svårt för när influencers ska göra musik. Jag har lite svårt för när folk ser musiken som ett sätt att synas.”

Det kanske är något jag missar här, men varför tycker influencers att andra influencers musik är det fulaste man kan syssla med? Jag har länge funderat på vad som är accepterat och inte i influencervärlden, och svaret på den frågan verkar vara att det mesta är okej så länge man inte släpper en singel. Då är man pinsam som ”vill synas”, trots att det är det som hela ens yrke går ut på? Jag förstår inte!

”– Nej alltså jag kan säga att jag har ju fått en del skivbolagskontrakt nu. Och på Molly Sandéns releasefest så var det väldigt många låtskrivare som kom fram och ba ”jag vill skriva din platta, jag har redan skrivit en låt till dig”. Och jag ba ”nej men vänta, vad är det som händer?”. Och nej, nej men nej. Tack men nej, svarar Wahlgrens värld-profilen.”

Att skryta och berätta om sina musikerbjudanden och hur många som vill göra musik med en är dock fortfarande okej. Det viktigaste är att man inte under några omständigheter tackar ja.

Om du som läser det här är en influenser så vet du alltså vad som gäller nu. Skicka ut hur många rabattkoder du vill och gör vad som helst med ditt personliga varumärke, men vad du än gör, släpp INTE en singel! Det är bara pinsamt! I värsta fall kommer folk tro att du tror att du har talang på riktigt, och det vill man verkligen inte.

  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Malin Wandrell
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lotta Folcker
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB