Startsida / Inlägg

Recension: prinsessan Madeleines instagram

av tramsfrans

Stoppa pressarna, prinsessan Madeleine har skaffat Instagram! Inte en dag för tidigt om ni frågar mig. Äntligen har kungafamiljen insett att det här med Instagram är en rätt bra grej! Det tog bara åtta år att inse att det är rätt skönt att kunna kontrollera bilden av sig själv.

One week old today!

A post shared by Princess Madeleine of Sweden (@princess_madeleine_of_sweden) on

Om det är någonting som nya personer på Instagram ÄLSKAR så är det att lägga upp kollage på flera bilder samtidigt, och prinsessan Madeleine är självklart inget undantag. Tittar man snabbt så skulle det lika gärna kunna vara ett Anna Book-kollage från 2015!

Kungligheter är verkligen precis som folk i största allmänhet! De går bananas med kollage och blandar bebisar med rosor precis som vilken carpe diem-mamma som helst med Amor vincit omnia i köket. Det snirkliga typsnittet är också en klassisk ”ny på Instagram”-grej att använda, och ser ut som något man hämtar från en gratis-app med riktigt dålig kvalitet. Jag blir nästan rörd över hur äkta det här känns!

Adrienne Josephine Alice

A post shared by Princess Madeleine of Sweden (@princess_madeleine_of_sweden) on

För övrigt så känns det tryggt och konventionellt att allt som Madeleine hittills har lagt upp på det nya barnet har varit rosa. Tänk om någon skulle råka tro att bebisen är en kille! Bäst att ta det säkra före det osäkra och enbart kommunicera med rosa text så att folk inte får några idéer. På bilden här ovan i högra hörnet så har Madeleine dessutom lämnat kvar några svarta streck uppe i vänstra hörnet, och det är oklart vad dem betyder.

Leonore and Nicolas welcoming their little sister home ❤️

A post shared by Princess Madeleine of Sweden (@princess_madeleine_of_sweden) on

Jag längtar redan efter att få fortsätta följa prinsessan Madeleines eskapader på Instagram! Känns som att vad som helst kan hända! Hittills så har hon betett sig precis som vilken småbarnsmorsa som helst, och nu väntar jag bara på att hon ska upptäcka det här med hashtags. Det är nog bara en tidsfråga innan det blir massa #babygirl och #mammasgobit i flödet.

Det är oklart om Madeleine får någon professionell hjälp med sin Instagram, men att döma av bilderna så känns alltihop ofiltrerat och hemsnickrat. Prinsessan Madeleine har aldrig känts folkligare än just nu! Det här var verkligen den bästa PR som Madeleine hade kunnat få.

Taggar Kungahuset
  • Tjänstgörande nöjesredaktör: Sandra Wejbro
  • Nöjeschef: Andreas Hansson
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
  • Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
  • Redaktionschef: Karin Schmidt
  • Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm
  • Org.nr: 556100-1123
  • Momsregistreringsnr: SE 556100-112301
  • Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
  • Aftonbladet Plus Kundcenter: tipsa@aftonbladet.se
  • Telefon växel: 08 725 20 00
  • FÖLJ OSS

© Aftonbladet Hierta AB